marți, 3 martie 2015

Subvenționare pentru Stimularea investiţiilor în producerea legumelor pe teren protejat şi în procurarea echipamentului şi utilajului pentru întreprinderile mici şi mijlocii de procesare în Republica Moldova

B. Stimularea investiţiilor în producerea legumelor pe teren protejat şi în procurarea echipamentului şi utilajului pentru întreprinderile mici şi mijlocii de procesare, uscare şi congelare a fructelor şi legumelor, amplasate în localităţi rurale, şi pentru casele de ambalare şi frigidere 25. Mijloacele financiare prevăzute în prezenta secţiune sînt destinate: a) compensării în proporţie de 30% din costul modulelor de sere, al echipamentului şi al utilajului procurat, inclusiv prin intermediul Proiectului de asistenţă tehnică pentru fermierii neprivilegiaţi (2KR), necesare producerii legumelor pe teren protejat (sere şi solarii);
Cererea de acordare a mijloacelor financiare din fondul pentru subvenţionarea investiţiilor în producerea legumelor pe teren protejat, se completează conform modelului stabilit în Anexa 4. Important !!! Persoanele fizice prezintă suplimentar: - 2 copii a certificatul de confirmare a contului bancar; - 2 copii a buletinului de identitate. Comisia locală de profil, după examinarea documentelor depuse de solicitanţi, întocmeşte procesul-verbal, completează borderoul cererilor solicitanţilor conform Anexei 5 şi le prezintă Comisiei centrale de profil. Facturile fiscale, inclusiv invoice, se prezintă în original şi copiile acestora în 2 exemplare.

Prezentarea actelor se face pe parcursul întregului an calendaristic, însă pentru a beneficia de alocarea compensărilor la investiţiile efectuate în cursul anului urmează de a fi prezentate nu mai târziu de 01 decembrie 2009.
 b) compensării în proporţie de 40% din costul echipamentului tehnologic şi utilajului procurat şi instalat pentru întreprinderile de procesare, uscare şi congelare a fructelor şi legumelor, amplasate în localităţi rurale, şi pentru casele de ambalare şi frigidere. Important !!! Persoanele fizice prezintă suplimentar: - 2 copii a certificatul de confirmare a contului bancar; - 2 copii a buletinului de identitate.
Cererea de acordare a mijloacelor financiare din fondul pentru subvenţionarea procurării de echipament şi utilaj pentru întreprinderile mici şi mijlocii, de uscare şi congelare a fructelor şi legumelor, amplasate în localităţile rurale şi pentru casele de ambalare şi frigidere, se completează conform modelului stabilit în Anexa 6. 26.
Agenţii economici care solicită subvenţiile prevăzute la pct.25 lit.
a) depun la comisia locală de profil următoarele documente: a) cerere de acordare a mijloacelor financiare din fond, cu indicarea suprafeţei de teren protejat şi a echipamentului şi utilajului procurat; b) copie de pe certificatul de înregistrare a întreprinderii, copie de pe buletinul de identitate, după caz; c) copie de pe certificatul eliberat de banca comercială, în care va fi indicat contul în lei moldoveneşti (elementele de identificare bancare ale solicitantului);
d) originalele facturilor fiscale, facturilor de expediţie şi copii de pe acestea (agenţii economici vor primi subvenţii pentru suma achitată la procurarea echipamentului şi utilajului prin intermediul Proiectului de asistenţă tehnică 2KR, depunînd documentele confirmative) sau invoice (spre subvenţionare se vor propune sumele fără T.V.A.); e) actele care confirmă dreptul de deţinător al terenurilor agricole.
Solicitanţii de mijloace financiare a căror destinaţie este prevăzută la pct.25 lit.a) depun suplimentar actul de recepţie şi actul de instalare a modulelor de sere, a utilajului şi a echipamentului, vizate de şeful direcţiei raionale pentru agricultură şi alimentaţie. Comisia locală de profil examinează documentele prezentate şi întocmeşte un proces-verbal care se depune la comisia centrală de profil. În cazul acceptării compensării prevăzute de prezentul regulament, din sumele indicate în facturile fiscale, facturile de expediţie sau invoice, pe versoul originalelor facturilor se face menţiunea „compensat ___%”. 27.
Agenţii economici care solicită subvenţiile prevăzute la prezenta secţiune depun la comisia locală de profil următoarele documente:
 a) cerere de acordare a mijloacelor financiare;
 b) documentaţia de proiect;
c) planul de afaceri.

Persoanele fizice depun suplimentar:
 a) certificatul de confirmare a contului bancar;
 b) copie de pe buletinul de identitate. Sînt de asemenea acceptate la concurs gospodăriile ţărăneşti şi alţi producători agricoli care nu sînt plătitori ai T.V.A. Comisia locală de profil examinează documentele depuse şi întocmeşte un proces-verbal care se trimite comisiei centrale de profil. Agenţii economici selectaţi primesc prima tranşă (avans) în proporţie de 50% din subvenţia acordată în baza depunerii la comisia centrală de profil: - a facturii fiscale sau invoice; - a declaraţiei vamale (copia şi originalul pentru verificare).
Cea de-a doua tranşă a subvenţiei acordate solicitantului se transferă după depunerea la comisia centrală de profil a copiei (şi originalului pentru verificare) de pe actul de recepţie (dare în exploatare) a obiectivului construit (reutilat), finalizat, vizat de comisia locală de profil. 28. În baza procesului-verbal al comisiei centrale de profil, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare perfectează, în termen de 10 zile, dispoziţii de plată trezoreriale, pe care le depune, în modul stabilit, la Ministerul Finanţelor.
 Pe măsura depunerii dispoziţiilor de plată trezoreriale, Ministerul Finanţelor transferă integral beneficiarilor suma compensării parţiale a cheltuielilor suportate. Comisia locală de profil, după examinarea documentelor depuse de solicitanţi, întocmeşte procesul-verbal, completează borderoul cererilor solicitanţilor conform Anexei 7 şi le prezintă Comisiei centrale de profil. Prezentarea actelor Comisiei centrale de profil se face pe parcursul întregului an calendaristic, termenul limită fiind până la 01 decembrie 2009.


Anexa 4 COORDONAT: Şeful direcţiei raionale agricultură şi alimentaţie_____________________ „_____” ___________________2009 C E R E R E de subvenţionare a investiţiilor în producerea legumelor pe teren protejat Întreprinderea (Subsemnatul)*, ___________________________________________________ (solicitantul-denumirea completă a întreprinderii sau numele, prenumele persoanei fizice) din _______________________, _______________________, _______________________, (localitatea) (comuna) (raionul/municipiul) solicită (solicit) compensarea investiţiilor efectuate la procurarea modulelor de sere, utilajului şi echipamentului necesar produceri legumelor pe teren protejat (sere şi solarii), din contul mijloacelor destinate subvenţionării producătorilor agricoli pe anul 2009. 1. Suprafaţa terenului protejat constituie _______________m2 , pe care cultivăm următoarele culturi: _______________m2 , _______________m2 , _______________m2 , _______________m2 , 2. Specificarea achiziţiilor efectuate în anul 2009: nr. crt. Furnizorul Nr. şi data facturii prezentate Specificarea mărfii Suma totală a mărfii, fără TVA şi cheltuielile de transport (lei) Mărimea subvenţiei solicitate (lei) Numărul de identificare de stat - codul fiscal (IDNO) _______________________________ Cod fiscal (în cazul Gospodăriilor Ţărăneşti sau persoanle fizice) ________________________ Contul curent în MDL _____________________________ în Banca Comercială ___________________________________ filiala __________________ (denumirea băncii) Codul bancar ________________________________________________________________ L.Ş. _______________ (____________________________) (semnătura) (numele şi prenumele conducătorului) Telefoane de contact: ___________________; ___________________ _______________ Notă:* - se vor radia cuvintele ce nu corespund cazului Anexa 5 BORDEROUL CERERILOR de subvenţionare a investiţiilor în producerea de legume pe teren protejat nr. crt. Localitatea Agentul economic, rechizitele bancare Furnizorul (codul fiscal) Nr. şi data facturii prezentate Specificarea mărfii Suma totală a mărfii, fără TVA şi cheltuielile de transport (lei) Mărimea subvenţiei calculate - 30% (lei) Semnează Preşedintele comisiei raionale _____________________ Secretarul comisiei raionale _____________________


sursa. http://www.maia.gov.md/doc.php?l=ro&idc=84&id=13549

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu